آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
سرخط خبرها

حدود ۳میلیاردنفر در جهان قدرت خرید غذای مطلوب ندارند

  • کد خبر: ۱۸۹۰۹۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
حدود ۳میلیاردنفر در جهان قدرت خرید غذای مطلوب ندارند
مشاور وزیر جهادکشاورزی گفت: جهان در پی افزایش تاب‌آوری است و هزینه‌های واقعی تولید شامل آسیب بخش‌های منابع طبیعی در هزینه تمام شده نیز است. حدود ۳میلیاردنفر در جهان قدرت خرید غذای مطلوب ندارند. عدالت غذایی و فناوری‌های نوآورانه که بتواند امنیت غذایی را تأمین کند از مباحث مهم دنیاست.

به گزارش شهرآرانیوز، اسکندر زند، دبیر کمیسیون تدوین سند ملی دانش‌بنیان کشاورزی و غذا و همچنین مشاور وزیر جهاد کشاورزی ایران امروز (دوشنبه ۲۴مهر) در همایش ملی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت اظهار کرد: مسئله امنیت غذایی بسیار بااهمیت بوده که گفتمان امنیت غذایی درست به آن پرداخته است و غفلت از این مسئله به امنیت غذایی کشور لطمه می‌زند.

وی افزود: در سال۲۰۵۰ باید برای ۹میلیارد نفر جمعیت غذا وجود داشته باشد درحالی‌که منابع طبیعی رو به کاهش است. در گذشته برای تأمین غذا با این دست چالش‌ها مواجه نبودیم، اما اکنون با چالش زیست‌محیطی و آلایندگی مواجهیم. در پنجاه سال آینده با توجه به رشد جمعیت باید تأمین غذای سالم داشته باشیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در گذشته امنیت غذایی در تهیه غذا خلاصه می‌شد، اما به مرور زمان با افزایش جمعیت و وجود آلاینده‌ها مسئله سلامت و کیفیت غذا مطرح شد و پس از کاهش منابع طبیعی مسئله پایداری و ثبات در امنیت غذایی نیز مطرح شد.

زند با تأکید بر اینکه در امنیت غذایی موضوع مردمی که همواره دسترسی به غذا ندارند هم مطرح است، بیان کرد: دسترسی فیزیکی، اقتصادی و ترجیحات غذایی نیز جزو امنیت غذایی مطرح است. باید تلاش کنیم موضوع امنیت غذایی را در کشور به صورت درست جابیندازیم. اگر فراوانی محصول باشد اما قدرت خرید نباشد این موضوع نیز در بحث امنیت غذایی مطرح است، ضمن اینکه امنیت غذایی تنها در کشاورزی نیست و تمام بخش‌ها در آن نقش دارند.

وی افزود: باید برای امنیت غذایی جایگاه تعیین کرده و زیرساخت‌های آن را مشخص کنیم. یکی از چالش‌های بزرگ آلاینده‌‎هاست که یک سوم آن ناشی از کشاورزی و‌ گاز‌های گلخانه‌ای است و در جهان به این موضوع بسیار پرداخته‌اند.

مشاور وزیر جهادکشاورزی گفت: جهان در پی افزایش تاب‌آوری است و هزینه‌های واقعی تولید شامل آسیب بخش‌های منابع طبیعی در هزینه تمام شده نیز است. حدود ۳میلیاردنفر در جهان قدرت خرید غذای مطلوب ندارند. عدالت غذایی و فناوری‌های نوآورانه که بتواند امنیت غذایی را تأمین کند از مباحث مهم دنیاست. 

زند در نهایت خاطرنشان کرد: امنیت غذایی دچار پیچیدگی‌هایی در جهان است که ما به آن کم پرداختیم، حاکمیت‌ها در مسئله غذایی به‌طور ویژه در حوزه کشاورزی تمرکز می‌کنند درحالی‌که حوزه کشاورزی و غذا از یکدیگر جدا نیستند و باید به هردوی آن پرداخته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->